Bakning och Städning.. :D

Nu står kladdkakan i ugnen och myser.. :D luktar i hela lägenheten.. :)





( Dags för Ugnen )

Lenithas kladdis :D

100 g smör
2 ägg
2,5 dl socker
3 msk kakao
2 msk Oboy
1,5 msk vaniljsocker
2 dl mjöl
2 msk Hasselnöt/vanilj/choklad/mint syrup
Aftereight ( Om man vill )

Dekoration: När den svalnat, pudra på florsocker, dela lite jordgubbar och riv choklad över.. :D mummms ni :D
Grädde till det självklart. :D

Vispa ägg och socker poröst
Tillsätt kakao, oboy, vaniljsocker och mjöl, vispa på låg nivå..
Smält smöret tillsammans med syrupen och häll i smeten..
Vill du ha aftereight i så e det bara att koka den oxå tillsammans med smöret, sedan trycka ner några i smeten :D
175 grader i c:a 20 minuter.. Liten runt form blir alldeles lagom.. :D

Hoppas det smakar...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Annars har jag haft en bra dag, vart på jobbet och pumpat lunchen, sedan vart det hård träning, pressa 2 timmar, Skönt efter men mina ben var som spagetti :) meeen då vet man ju att man jobbat, vart en solning oxå, sjukt varmt idag, tror att någon hade solat precis innan mej, ursch svettigt och jävligt..
I veckan har jag inte gjort mycket annat än jobbat känns det som, umgåtts med leo kvällstimmarna, tränat på mellantimmarna på jobbet, och sovit.. :(

Jag undrar verkligen vart min sociala tid försvann, såå trött på att alltid vara den som måste jobba.. Skulle göra allt för ett arbete med normala arbetstider...
Meeen letar för fullt efter en utbildning nu såå förhoppningsvis så börjar jag plugga snart såå då slipper jag den här skiten, e såå trött på kockyrket nu..

Aja igår, jag skulle va duktig och köpa mej ett par ordentliga skor, som sagt så har jag en hel uppsättning av skor, men allt e högklackat, såå ett par snygga dojjor eller tygskor var planen... Leta, leta, leta, hittade ett par som var helt okej, sneglar åt sidan och jaaa, jag kom hem med dessa istället..



Såå ännu ett par i samlingen, Men jag vart helt kär, och dom e såå sköna att gå i.... :)
Såå tygskor eller dojjor får bli vid löning istället.. Nu e tanken att köpa grejor till lägenheten den här månaden, såå hoppas på att det sker, haha... Kan behövas, iallafall lite gardiner, kanske en tvbänk och tvbord.. Skulle göra rätt mycket...

Aja nu blir det att diska undan allt sen avnjuta en bit av bakverket i soffan till en bra film.. :D
Ciiaaooooooooo




Kommentarer
Postat av: sandra

vart hittar du syrupen??

Intresserad av ullareds resa för 100 kr den 13 nov?

2010-09-19 @ 16:04:49
Postat av: Anonym

Syrup finns i nästan alla affären, köpte min på citygross:) ah absolut, jag e på, älskar Ullared, bra inför julen med:) räkna med

mej, vilka blir det då?!?

2010-09-27 @ 20:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0